meisje met zonnebril
16 augustus 2016

Vision Direct zet selfies om in donaties!

Upload een foto van jezelf met zonnebril op de Facebook-pagina van Vision Direct en voor elke gedeelde foto doneren zij €1 aan het Oogfonds!

Uit alle inzendingen op www.facebook.com/visiondirect.nl wordt willekeurig een winnaar getrokken. Deze wint een Bongo bon t.w.v. € 69,90! De wedstrijd loopt van tot en met 31/08/2016.Alle informatie om deel te nemen aan de actie en de voorwaarden kan je hier terugvinden.

Uv-straling

Veel mensen smeren hun huid in met zonnecrème om zonnebrand te vermijden, maar al te vaak wordt vergeten dat uv-straling even schadelijk is voor de ogen als voor de huid. Uv-straling kan schade aan de ogen veroorzaken, met een verhoogd risico op oogaandoeningen zoals staar (cataract) en maculadegeneratie (LMD). LMD is de grootste oorzaak van blijvende achteruitgang van het zicht in Nederland.

Vision Direct en het Oogfonds zijn zich bewust van die gevaren, en lanceren daarom een nieuwe campagne om hiervoor te waarschuwen en tonen je hoe je je kostbare ogen kunt beschermen.

Een goede zonnebril

Een goede zonnebril is een uitstekende manier om de ogen te beschermen op zonnige dagen. Hieronder enkele weetjes over zonnebrillen en uv-straling:

  • Een zonnebril met CE-markering voldoet aan de Europese standaard rond uv-bescherming en houdt zo uv-straling tegen
  • Een goede zonnebril houdt tot 95% van uv-straling tegen
  • Veel oppervlakten kaatsen uv-straling terug. Zand reflecteert 10 tot 25% terug, sneeuw daarentegen reflecteert tot 80%.

Onderzoek

Ashley Mealor, Marketing Manager bij Vision Direct, geeft aan zeer verheugd te zijn om Oogfonds te steunen: “Zicht is het zintuig waarvan we het meest bang hebben om het te verliezen. Door het wetenschappelijk onderzoek van Oogfonds te steunen, helpen we mee om nieuwe manieren te vinden om het gezichtsvermogen te herstellen. “