fbpx

Hallo, ik ben Iris!

“Aangenaam kennis te maken. Als mascotte van het Oogfonds ga ik helpen om het Oogfonds meer naamsbekendheid te geven. En om meer aandacht te vragen voor de een miljoen mensen in Nederland met een oogaandoening. Ik zal op allerlei plekken te zien zijn.”

Nieuwe huisstijl

Met ingang van 2022 is het Oogfonds overgegaan op een nieuwe huisstijl met een nieuw logo. De voornaamste reden is dat mensen bij het oude logo te veel moesten denken aan opticiens en oogartsen. Daar werken we graag mee samen, maar we zijn er voor wetenschappelijk oogonderzoek. Dat doen we met de nieuwe slogan Blijven zien waar je van houdt. Want wij geloven in een toekomst waarin iedereen kan blijven zien waar hij of zij van houdt. Betere diagnoses, betere behandelingen en de inzet van betere techniek zullen daartoe leiden. Wetenschappelijk onderzoek is nodig om dat te bereiken.

Maar de nieuwe huisstijl is meer:

  • naast het nieuwe logo maken we soms gebruik van gekleurde figuren die zijn gevormd naar de staafjes en de kegeltjes in het oog
  • we hebben gekozen voor een lettertype dat voor zoveel mogelijk mensen goed leesbaar is
    Complimenten en opmerkingen zijn van harte welkom via mijnogen@oogfonds.nl

Naar oogfonds.nl

Dit is wat een persoon ziet met